Translate

sunnuntai 4. elokuuta 2013

Tellervo

Aamut antavat, päivät haavat parantavat,
illat kantavat. Kutsuu unensyli, silta johtaa
todellisuuden, ja utopian yli.
Olen palkkalistoilla Amorin, teen
runonluojana sen suurimmantyön.
Olen kasvanut kiinni, sointuihin, riimeihin,
Joensuunkävelykatuun.

Se onko niin, sinut minun runoihini
kiinni ankkuroitiin. Se oli osasi sinun,
olla muusani minun.
Näillä päättömillä teillä tunteiden,
minä riipaisevat riimit kirjoitan rakkauteen.

Näillä sanoilla, jotka ovat sisälleni istutettu.
Suomenkieli kaiken vaikutteen,
muista kielistä kai sisällensä joskus nieli.
Kalevalan kansan ajasta, Sampo taottiin
oravannahkoista, markoista, euroihin vaihdettiin.
Tellervo metsänjumala Tapion tytär,
missä on mielitiettysi, missä uljas Urho.
Jossain joutavilla jäljillä, oravanpyörässä
hankkimassa kunniaa, ja rikkautta.
Ihan turhaa tavaraa, sitä ei voi viedä
Tuonentuvan taa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto