Translate

tiistai 11. joulukuuta 2012

Tunteet


Tunteet, liian suuret tunteet.
Ne myrskyn lailla, mieltä vailla
lyövät yli sydämen.
Talvensillan jääntuskaan,
lyö routa kivijalan alle kyynelten.
Yksinäinen sydän,
kyyneleitä kantaa mukanaan.
Olen tyttö jään, ja tuulentuvan
maan. Routaa sisälläni kannan,
toivon että se liian suuret
tunteeni vähitellen jäähdyttää.
Rakkauden nälkä, se sisälläni
polttaa hehkuvin kekälein.

En sitä rakkautta koskaan
tässä elämässä kiinni saa,
se sisälläni vain polttaa, korventaa.
Olen tyttö tuulentuvan, tyttö
jäisen Suomentalvenmaan.
Kaipaan kesään, aikaan
keskiyön auringon. Se kesän kaihonkohtu
on hiukan hellempi, hiukan vain
lohduton.
Suljin sydämeeni kuvasi sinun,
sytytän jäälyhdyt minun parvekkeelleni
kutsumaan jäistä talven kulkijaa.
Yö peittää jäisen maan,
yö punoo jäisiä kruunujaan.
Aamulla sänkyni oli minulle vieras,
peittoni pelottava avara jäinen autiomaa.
Tunteeni ympäröivät sieluani,
hukuttavat minut siihen siirappiin.
Tahmeaan, tunteideni viidakkoon.
Eivätkä nämä tunteeni jätä minua rauhaan,
ne seuraavat mukanani hamaan kalman
lautturin matkaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto