Translate

maanantai 27. lokakuuta 2014

Suru


Minä katson tulen liekkiin,
yö toi luokseni surullisen
uutisen. Minä suruvaipan
lasken sydämen ylle.
Olen aivan turta, sielu
kaipaa, valmis olen
lohduttavalle syleilylle.


Yö oli pimeä, liukas sekä musta.
Auto kohtaa toisen,
menetys on aivan liian suuri.
Nyt kasvaa sisälleni itkumuuri.
Kuulin suru-uutisen aivan juuri.


Minä ajatuksia kuuntelen ja mietin,
mikä kohtalon on karma,
joka voi sammuttaa
elämän liekin. Surun painon
tunnen askelissa, aamu
tuskan luokseni yllättäen 
lähettää. Päivän eteen nousee
harso, joka valon edestäni estää.



Soutaa yritän tuon tuonen virran yli.
Nyt kylmeni jo ystäväni lämmin syli.
Hän lähti tuonenlautturin matkaan.
Täällä vasta aamu hämärtää.
Siivet enkelin ovat väriltään mustat.
Minä nyt tunnen vain surua, ja kaipausta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto