Translate

perjantai 12. heinäkuuta 2013

Aivomyskyjen pyörteessä



Sinä olet painomusteena minun paperillani.
Luen sinua, kuin kirjaa. Mikä kumma
minua tänään viiraa. En pysy kanssasi
tasapainossa, ajatukseni aina siinä
kirjoittavassa Ainossa.
Minä kirjoitin sinusta 1000 runoa siis,
liikaa sanoja rakkaudesta.
Paljon merkittyä sanoiksi kirjattua puhetta,
paljon suurta tunnetta.
Tätä kirjailijanaisen rakkautta,
kadotettua verta, ja lihaa.

Aivomyrskyjen pyörteistä tarinaa,
ennen kiikkutuolinnarinaa.
Tahtoisin vielä kulkea käsi kädessä.
Kertaalleen kuolin jo pois,
kävin kuolemanrajalla portteja kolkuttelemassa.
Ei Pietari päästänyt vielä sisälle.
Elämän ansioluetteloni ei ollut
vielä loppuun asti kirjoitettu.
Persoonani pehmittäminen on vielä kesken,
se on osa sen yksinäisen lesken.

Minä olen huono taistelussa luovuttamaan.
Huono tunteitani pakkasen kylmyyttä vastaan huovuttamaan.
Vielä salaisuuksia täynnä on mieleni,
suljettu lukolla on puhekieleni.
Silti minä vielä kirjoitan, tätä mantraa elämän.
Sisilian Oliivilehdossa geenini huutavat
keskellä salaperäisen hiljaisuuden.
Silloin, kun sinä eteeni saavut niin
aika muuttaa muotoaan, niin kilpaa
hehkuvat kuu, sekä aurinko.
Ne eivät pysty koskaan kanssasi kilpailemaan.
Ei ole suurempaa tunnetta, kuin
tunteeni sinuun.

@ tanninen satu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto