Translate

maanantai 10. syyskuuta 2012

Jokelassa


Tahdon vielä edes kerran elämässä
tunkea käteni miehen taskuihin.
Läpi syksysateiden,
sinun laulusi mä
kuulen korvissani kaikkialle.
Se soi takaa vuosikymmenten.
Kerran elämässä
sieluni mä menetin,
en koskaan sitä samaa
voi tehdä uudestaan.
Joensuu herää heinäkuussa,
muut kuukaudet
torkkuu se tilkkutäkin alla.

Sinun kuvasi paikka on
sieluni-ikkunalla.
Nälän, sekä riemun voi
hukata sekuntiin.
Elää rock and roll,
se sielussani rummuttaa,
sydämeni rytmin asettaa.
Rakkautta, vihaa,
ne vierivieressä kulkea saa.

Jokelassa joku minulle
pata-akan ojentaa.
Se kortti on siemen sen,
syntyvän runoteoksen.
Nimeltänsä ”Patajätkä”,
siinä ehkä pikkupätkä
elämääni sisällään.
Minä menen, minä tulen,
silti tähän yksinäisyyteeni
sisään jään.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto