Translate

keskiviikko 25. huhtikuuta 2012

Unelmieni kuvasto


Tilasin unelmieni kuvastosta
miehen itselleni.
Yö tylsä rappaa sieluuni
tiilimuuria paksumpaa.
Nämä sanat läpi vuosisatojen,
ne käyt tien riimin sen,
mikä samurain sai
särkemään sydämen.

Humiko San, sen tunnelman
sieluni peilillä teen.
Saan lauluuni kaihon
kadotetun sävelen.

Simpauttajan ajan,
kaivan kaukaa takaa vuosien.
Heikin herkintä tekstiä suosien.
Jokelaan sain aikaan aikakirjojen,
ikuisen stipendin.
Hertta rakkautta tarkoittaa,
ruutu valtaa, sekä kunniaa.
Risti rahaa, pata tietää kuolemaa.

Pataässä kädessäni tässä,
kortit kohtalon on elämässä.
Jokainen yrittää ymmärtää
tätä maailman ympyrää,
joka avaruutta kiertää saa.

Mä hakkaan mun elämääni,
niin kuin rahapelejä hakataan.
Minut joskus tänne
harakka tiputti
taivaasta, maanpäälle
kärsimään. Haikara ei suostunut
minua tänne tuomaan.
Harakka nauraen lensi pois,
nauraen, jätän
sun Herran huomaan.

Mä en uskonut rakkauteen,
en uskonut kiduttavaan elämään.
Sydäntäni sääli en,
kuljen läpi sen viimeisenkin kyynelen.
Minulla on sielussani mustaa,
sen enkelitytön vieressä,
joka öisin runoja täällä rustaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto