Translate

tiistai 18. elokuuta 2015

Miss Haalari


Soudan huopaan, enkä
minä tiedä mitä huominen
minulle eteen tuokaan.
Tässä , ja nyt on minun taivas,
yksinäisen helvetti
on alla jalkojen.

Olemattomien ovien
avaajat seisoivat työvoimatoimiston
oven takana. Nyt on tosin
sieltä kotiin soitetaan.
Palkkatuet ovat loppuneet,
kohta maamme on uusi Kreikka,
se on aivan tosi seikka.
Edessä on ulkomaan keikka,
ja tiet pakolaisten.

Toivottomien
toheloiden peukalot on
naulattu kiinni kämmeniin.
Minä olen vain tällainen
puolivillainen taivaanrannan
maalari, ylläni öljyinen
vaaleanpunainen haalari.
Rautaruukin miehen
huutavat vielä korvissani
missä se viipyy, se Miss Haalari.
Puhdista jo se tietokone,
varo siinä edessäsi on
jonkun hävinnyt mono.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto