Translate

perjantai 21. elokuuta 2015

Katson maailmaa kuin elokuvaa

Katson maailmaa kuin elokuvaa,
jota joku kokoajan kuvaa.
Siinä miehen nimi lukee
naisen tatuoidussa pinnassa
se kirjoitetiin siihen
joskus muinoin kiven
sisässä linnassa.
Elämä se on joskus karvas,
liian suolainen, toisinaan
niin kuin sokeri joka sulaa
liian pian pois.

Meikäläinen on aina
liian itsepäinen, yksinäinen
erakko kaupungin melskeessä
ihmisvirran välissä.
Niinkuin kapula ruostuneiden
ajan rattaissa taistelen.
Mies sinä olisit elämäni ankkuri
silloin kuin olisi aika
paikallaan viipyä. Onko sinulla aikaa
lelujani kokeilla,
jäädä minun luokseni,
pysähtyä hetkeksi minun vuokseni?
Se olisi minulle paratiisi
voisin silloin elää kanssasi
sukeltaa yhdessä
meidän unelmiin.
Nyt taas on aamu, ja kohta
kello kuusi. 
Viimeiset sanani minä
tälle aamulle kirjoitan,
ehkä omatuntoasi näillä
horjutan. Sillä tuskin sinä
koskaan sitä huomaat,
että sinua minä paljon,
 rakastan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto