Translate

keskiviikko 7. tammikuuta 2015

Historian havinaa




Historian havinaa,
runojen routaista polkua
tanssia öisin saa, kuu, tähdet,
ja äiti maa.
Tiukassa otteessa kantaa 
taivaan kaari Otavaa,
sitä jota runoilijat rakastaa.
Routaisesta maasta,
ylös aamu ponnistaa,
runoon luo oudon sävelen.

Puoli yötä olin sankareiden
salaisilla merillä,
unen ulapan ulottumattomissa.
Unessa seilasin:
seitsemän meren halki,
Suomi on öinen jäinen maa.
Kirjoitan maastani laulun,
runon rustaan,
pimeistä öistä,
loputtomista rakkauden täyttämistä töistä.

Sillä minä olen sellainen,
ihollani tunnen maailman
tuulien tuiverruksen.

Huominen on kohta eilinen,’
ja tämä päivä tuskan huuto
peili eilisen,
se kuvastaa suomen kansaa
talviunta nukkuvaa.

Sinä satutat taas minua,
vain olemalla olemassa.
Tärkeintä maailmassa on rakkaus,
sen rakastava kipu.
Raitio vaunun tungoksessa.sinä
hymyilit minulle pohjatonta hymyä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto