Translate

maanantai 3. kesäkuuta 2013

Tule luokseni



Tämä hetki on täydellinen,
niin arvaamaton on
ihmismielenlento.
Täytyy minun irti päästää nyt,
tämä eilistenmuistojenleija.
Se taivaana korkealle lentää,
vapaana kauniisti liikkuu, heijaa.

Liian vaarallista on jäädä
roikkumaan eiliseen.
Pahinta kesäöissä on valkea valo,
se pilaa minun uneni.
Minä rakastan talvea, olen talvenlapsi,
missä on minun lumeni?

Rinnalleni tahtoisin sen arjen sankarin,
jolla on vetävä karisma, vetovoima ankarin.
Tule jo, ennen kuin kesä on,
sillä sisälläni talvi tahtoo taas
minut yksinäisyyteen nukuttaa.
Minun sieluni on sanoista rakennettu,
sisälläni pauhaa se loputon sanojenkoski.
Tule luokseni jo ennen kuin hukun
sanojeni tulvaan. Aivoni ovat ikuisien
sanojen vankilassa, kirjoitan niin kauan
kun elossa olen. Kirjoitan ulos kaiken,
rakkauden, kuinka tunnen pelon.
Jossain huutavat kirjoittamattomat sanat,
auta meidät runoon lohduttavaan.
Silloin kun riisumme kaiken turhan rihkaman
päältämme, niin voimme tuntea kuinka
rakkautta hehkuu kesäinen kotimaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto