Translate

lauantai 28. maaliskuuta 2015

Yksinäisyys

Yksinäisyys, ja moraali ohjaa kirjailijaa.
Vajaus aivosoluissa , hyvä on joskus
yksin olla no, aivan liian usein
olen vailla aikuisseuraa.


Sinun hengityksesi kutsuu minua
kuin mehiläistä makea hunaja.
Minun silmäni ne silloin ovat
kuin kaksi timanttia taivaalla
Selkääni pitkin valuvat pitkät
hiukseni, ja ne vain öisin
puen ylleni.

Tahtoisin olla tyyny joka
sinut nukuttaa, rintani ovat
kutsuvan pehmeät.
Minä sinua kohti tunnen hellyyttä
kunnioitusta, ja paljon rakkautta.

Sinun rakkaus ei ole koskaan
minulle tarkoitettu. Olen paratiisista
pois karkoitettu.
Mutta tähdet taivaan yllä lohduttavat
minua kirkkaina etäisellä syleilyllä.

Vielä yksi päivä minulle saapuu,
se on kylmä huominen?
Alkaa taas pois tämä yksinäisyyden
luominen. Tässä laaksossa
en kuule mitään en näe ketään.
Ei kukaan hiuksiini tahdo sukeltaa.



Isäni hän oli raaka kova mies,
simputtajaksi moni alokas hänet ties.
Oli kouluttaja ammatiltaan
Hän opetti minulle, miten ase
ladataan, ja maata puolustetaan.

Hän valvoo nyt päällä pilvien,
vapaa silti hänen vallastaan
kai koskaan ole en.
Mutta mieli on kuin valtameri
Salaperäinen ja tumma keskellä
myrskyjen.

Sinun hengityksesi kutsuu minua
kuin mehiläistä makea hunaja.
Minun silmäni ne silloin ovat
kuin kaksi timanttia taivaalla
Selkääni pitkin valuvat pitkät
hiukseni, ja ne vain öisin
puen ylleni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto