Translate

keskiviikko 11. marraskuuta 2015

Med ett öppet hjärta


Öppna hjärta så
Jag får det
mor till dotter till Syrien
kommer in från syster förvåna
han finsk kvinna med godhet
ta hand om en kram
djup. vi är värdefulla
Vi människor kan inte skiljas
man kvinna värde, det gör det inte
förföljelsen av ilska för att aktivera en
man hjärta börda.
Ont i mitten av den östra det
godhet en liten guldkornen,
Det är alltid någon skyddad
En plats i betongen, och
asfalt. Natt skiva mig
verklighetsuppfattning skivor
tid under mikroskop,
och jag är trogen
Finska Lejonet av spiran.
Inlämning Utan alltför mycket, utan att bryta
Jag höll krossade chips
montering av en klar bindemedel.
Stilig man ger giver en allmosa
ge den till mig, säger
du har ett hjärta Solomon
att dela godhet barmhärtighet,
Du orkar tända
livs lysande låga
när polarnatten
svaga slog vilda liv.
Jag skall tända en eld för ett ögonblick i livet
förtryckta syster och bror
matta sorg ögon.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto