Translate

sunnuntai 1. marraskuuta 2015

Darkness 2


Mörkret är mellan oss
vi inte hitta varandra mer
Mitt huvud åtdragna ensamhet

bågen. November att måla igen
landskapet i svart, sky
Lämna ett litet utrymme ljus och stjärnorna.
Flyttfåglar har redan flög iväg till andra länder.
Jag spika brädor under sommarstugan
fönstren, som solen
sommar lysa överens.
Dimman stiger från myren innan
Frost över hela landet, följt av
Jag dra gränsen ovanpå isen.
Jag känner i mitt ben hösten, och death-
gripar, och du kommer att göra dina minnen
Jag tror det infångade diva.
Var är de lyckliga tecken
Kärlekssånger där leende
ansikte sommarens målningar?
Redan skingras värme av. var hittar jag
den förlorade värmen, då
när frosten våldta landet.
Sedan insvept jag mig i en filt
med kalla färger. Jag kanske försöker skriva
älskar ode mot mörkret.
Jag minns sommaren, värmen från solen
det är som om mamman hyste sitt barn.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto