Translate

lauantai 21. toukokuuta 2016

Joutsenlaulun kaltainen

Ilmassa on jälleen tuoksut tuhansien kesien
luulen äänet lintujen ja silmissäni
näen kuinka joutsen on uskollinen parilleen
ja palaa jälleen Suomeen uudestaan pesien.
Kaipaus kaari sillan osaa rakentaa
minulla ei ole enää sellaista sydäntä
joka löytää sen salatun rakkauden.
Huomisen takana on
päivä toinen saman moinen.
Tänään aivojen melankolia
huutaa megafoniin että
kuulisin sen paremmin.

Kotini on se paikka jossa
aika maleksii kellon tahtiin,
ihmiset kuin mantran toistaa
mikset osaa voi rakastaa.
Luojan luomat kuin sopulit
joukkoina vaeltaa paikasta toiseen.
Minun sydän se on kuin
leiri pakolaisten
vaihto kauppaa tunteet siellä käyvät.
Joskus ei piikkilangan piikit tunnu
eivät silmille näy.
Minä sinua joskus rakastan,
liian pian taas viha veren punaiseksi
maalaa sielun maiseman.
Syliin mustan maan liian
monta rakkautta olen jo
joutunut kantamaan.
Rakkaus se on tunne tuskan kaltainen
minne pääsen alta sen.
Minä sinua vaan, vihaan taikka
rakastan turhat ajatukset
jälleen pakastan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto