Translate

tiistai 1. joulukuuta 2020

Uni


Pääsin lauseessa pilkkuun asti
sitten saapui tyhjyys
kolkko onttous kaikui
kallon sisällä
migreenin sahanteräkuviotkin
piileskelivät jossain
kivunkääntöpiirin takana
taiteilijoiden taudiksi kirjatieto
sanoi migreeniä
minä olin horroksessa kelluin
sielun alkumeressä
sillä päiväunilla olin
viereillut Mikä mikä maassa
siellä oli jättiläismäinen
maissipelto sinne olin
unessa ajanut Renault mallisella
sinisellä pakettiautolla se taisi
olla jättiläisen pelto takaa-ajajat
eivät saaneet minua kiinni
koska taivaalta saapui avaruusalus
joka sieppasi ne
siirryin unessa huojentuneena pitämään
perhekerhoa johonkin mystiseen paikkaan
jossa kasvoi puulattiasta tai lelukoreista
mustia maailman maukkaimpia marjoja
unessa lelut heräsivät elämään
ja niillä kaikilla oli kiire joulu oli
tulossa kaikki lelut olivat menossa
lasten joululahjapaketteihin.
sitten unessa kuului pasuunan
voimakkuudella äitii…. minun
tyttäreniääni huusi ja heräsin
takaisin Homosapiensien
saastuttamalle maapallolle (c) tanninen satu ❤

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto