Translate

lauantai 2. marraskuuta 2013

Valtatiellä elämän


Valtatiellä elämän, minä teen
tämän sävelmän. Askeleiden
kaiun siihen sävellän.
Leikin valon, sekä varjojen.
Kiireen rytmin, antaa siihen
sanat hyvät juosta.
Se olkoon lauluni alku,
sanat alkoivat juuri tuosta.
Minä vielä kerran vaihdanko
mielialaa mollivoitoistosta,
iloksi teenkö sen salaa?

Tänään ei ole kiire joka
sisälläni joskus liikaa piiskaa ,ruoskalla
selkääni kavalasti lyö.
Nyt on lauantai sille laulun
sävellän, mollivoittoisen, ei tahdon enemmän.
Tanssin hautakummuilla elämän.
 Pyhäinpäivänä, muistan kuolleen ystävän,
rakastettuni, joka joskus oli minulle kaikki kaikessa;
elämässä tässä paljon muita enemmän.

Sisälläni unessani viikatenainen, hymyili,
kulman takana salaa vaani minua, lymyili.
Elämä on sotimista yksinäisyyttä vastaan,
minä haluaisin ystävältä sanan taikka kaksi.
Minun askeleet täällä tänään, vain orpona käy.
Ei ketään lohduttamassa, käteeni tarttumassa näy.

@ tanninen satu


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto