Translate

torstai 14. marraskuuta 2013

Anni Domini


Sedan på morgonen, och natten
kysser varandra.
När vi sover gränsen
påträffas.
I min dröm, du är vid min sida,
handen du håller min hand,
Du erbjuder mig de droppar av dina läppar
kyss av.

Sedan morgonen tvekar ett ögonblick,
natten och tidigt på morgonen med passion
älska.

Dröjer, men skuggorna
sova på marken.
Äntligen, tills den grå ger vika för
ljuset av vägen.
Jag vaknar upp, får jag upp ur sömnen,
Jag skriver en dikt av hopp på torsdag,
är det ur de melankoliska ackord.
En antydan till kärlek, hänger det
Otava stängd. Mitt hjärta är fullt av värme,
du har viitoitettu slips, sanningen, och nyckeln port
innanför mina drömmar.
Du är en frisk mousserande vin Tokaj,
och jag vill att du ska vara Anni Domini.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto