Translate

keskiviikko 24. syyskuuta 2014

Tähdenlennon aikana



Tähdenlennon aikana,
sano se taikasana.
Seita rumpua rummuttaa saa,
kipinät nuotion jo ylös
yöhön pimeään lyö.
Revontulien siivillä
ratsastaa saan,
aika näyttää tien
sinne kairan kaltioon.

Minä valkoinen peura
lapin yössä olen.
Lumi talvin myrskyää lentää saa,
kun peuran sielun
alleni saan.
Laukkaan yli kaamoksen,
yli lapin maan.
Sinä poltit sydämeeni nimes
seidan tulikirjaimin.
Vie yöllä unessa yhteiset
askeleemme seitakiven luo.
On unessani sinun hahmosi
kaikkein suloisin,.

Soi noitarummut suurin
sävelin pumtsi pumtsi pum.
Se rytmi sydäntemme
syke tarttuvin.
Rummunkalvot kiihkeänä
värisee, joka solullani
huutaa yö. Noidan rumpu
villinä tärisee.
Joka solullani sua
huudan minun luo.
Aika pakenee,
yön tummuus sakenee.
Huuma yön vain
nostaa myrskyn koilliseen.
Kaipaus tarttuu kiinni,
mun pieneen sydämeen.

Tämä muistot varjoineen,
ne minua seuraa minne vain meen.
Jos tahtoisit puhaltaa hiileen hehkuvaan,
niin kanssasi jälleen jaan
tämän kairan, suuren lapinmaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto