Translate

tiistai 16. syyskuuta 2014

Pandoras ask


Visdom inte är bosatt i psalmboken sidan, 
ingen lämnar droppande skogsträd. 
Det kommer inte att säljas på marknaden av något slag 
buntar. Min syster halsduken bindande 
tätt runt huvudet. 
Gående längs den beslöjade Kaftan. 
Jag dansar naken i mina drömmar
på marknaden. 
Jag spelar klädpoker med dig, eller genom 
exklusive den fruktansvärda patiens. 

På morgonen vaknar jag, rosenblad 
tår är fulla. 
Var har jag gått vägen för mina drömmar? 
Om de inte är rosor visas nu. 
Min själ återspeglas i en spegel dimmig källa. 
Jag är en gammal kvinna fortfarande är fuktig, 
än dopp i den förrädiska träsk. 
Jag inbjuder de unga män för att skapa mina källor, 
Jag är fortfarande en fräsch, inbjudande pigan. 
Lika vilseledande, eftersom det är farligt flark. 
Jag behöver inte en våt öronmonitorer, 
Jag är fri från det som en stabil relation. 

Jag saknar deras mogna brudgummen. 
Ändå är mina ögon skrattar, när en ung man 
tittar på mig, och kind rodnar. 
Det kan vara lite smickrad, 
samtidigt i skenet, jag är som 
såll Metafoora. 
Ändå låste jag den Pandoras ask, som 
Endast din hand skulle öppna låsen stängda. 
Jag bryr mig inte de män, som 
uppror påfåglar.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto