Translate

torstai 25. syyskuuta 2014

Bestemor



Gardiner på vinduene i gammeldags 
esker med lengsel stor, bestemor, 
og bestefar er allerede borte. 
Jeg likte både de i hjørnene, 
gamle logger synger en sang 
nostalgisk og melankolsk. 
Ikke har det travelt før forfulgt 
av personen som gjør henvendelsen, 
bare en kaffekanne kobber 
hjørnet av ovnen kokker forvente. 
Hold kjeft, jeg tror rommet 
Jeg føler lengsel og anger. 
Hva kan ikke fortelle 
disse veggene, mine minner 
perlekjede er smerten av tårer 
svinge. 

Nå, det tar en time, 
Faren sitter på gyngestol, 
brenne røret. 
Jeg føler meg fortsatt lukten av røyk, 
og mine ører kan høre 
bestemors rokk tråden kjører. 

For noen kan jeg høre lyden av fiolin 
denne gangen er det ikke ringer lenger. 
Bestemors melodiøse lyden av gitaren. 
Jeg registrerte det siste 
Nå kanskje jeg savnet igjen. 
Bestemors klem var verdens 
den dyreste gull, og innholdet i faren hode. 
Hånd med varm, som var kanskje 
et minstemål av innenlandsk mold. 

Ring bestefar fiolin ennå, 
Jeg vil gå med deg som et barn 
en varm sommerdag på veien. 
Husk bestemor å lage kaffe, 
Poenget er en hytte full av 
sky av løpske engler. 
Jeg fortsatt jeg går her på jorden, 
Jeg vil peke på deg igjen. 
Nå vinden synge, faller i hjørnene 
knirker i huset er øde. 
Før det var alle slags, det var fred, og 
det er en krig. 
Det var min barndom i Lappland, 
og illsint hytta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto