Translate

sunnuntai 28. syyskuuta 2014

Moder Jords dotter



Gäst, avslappnad och familjär, eller fest jerkin. 
Drömmen om Queen of the World 
väntar på nästa grodor, 
vilket skulle kunna kyssa framför prins. 
Hur Eden East kommer att växa bara 
avundas starka trä. 
De är frön av moder bysten 
sjunker, den växande generationen 
hjärtat drivs av en stark 
huggormsgift. 
Jag hoppas, och jag letar efter tills den främre 
en tjock ogenomtränglig mur. 
Återvändsgränd slående ögonbrynsbenet. 
Skaparen av tjock plåt runt 
bygga, det slår även de värsta 
stormmoln, 
del där moder jord alltid blir. 
Jag säger till min sida, jag 
näbbar och klor för att fånga. 
Minnen bleknar med tiden, 
fortfarande min själ till den stora skärmen, 
alltid återspeglas i det förflutna 
samma kära bilder. 
Nu är det dags förlorad ungdom, 
och denna nya generation körs på 
endast stigar äktenskapsbrott? 

Oskyldig anklagade, skyldig mot 
beräknat tills lagen om karma 
att övervinna förtvivlan, antar jag. 
Jag kommer att kasta avskyvärda 
nacken av täckmanteln av grått, 
Moder Jord tills det är dags
 att frysa hela kontinenten. 
Sammantaget lidande, känns halsen 
synder tidigare generationer. 
Jag tar upp tanken tills jag känner 
Inne i inbjudan kyrkogården valv.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto