Translate

torstai 20. joulukuuta 2012

Tunteita


Tunteiden suuri tulkki, ihmisarvonsa
alta salaa vaivihkaa kurkki.
Tunsi olonsa arvottomaksi,
lastuksi laineiden, virran vietävänä.
Kaipauksen sisällänsä,
ikuisena ikävänä.
Terve mies, surullinen, ikinuori,
puolikkaasti poikanen.
Sydämessäni ajan kanssa
painia lyöt, päivä päivän
jälkeen järkeäni pois syöt.
Olen liehuva liekinvarsi,
antaa virran viedä.
En sano koskaan sinulle
hyvästi, vain näkemiin.
Sinut sydämeeni akanaksi
joskus suljettiin,
siellä tuskaa aikaan saat.

Sä olet komea mies, sen silmäni
heti ensikatseellani sinuun ties.
Alkoi sisälläni perhosien tanssi,
vuosia kestänyt päättymätön
pasianssi. Kekäleitä keräsit
minun sisälleni, kipunoiva
ajankehdon keinuttava valssi.
Sinut nähdä, kun saan
jalkojeni alla maa keinuttaa.
Katseellasi saat liian löysälle
mun ruuvit, katseesi voimasta
olen kuin grillissä pyörivä broileri.
Yö riimejänsä sisälläni viritti,
sanojeni kanssa painin,
olen uneton
kohta on taas aamuyö.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto