Translate

keskiviikko 5. joulukuuta 2012

Pilvilinnoja


Katselen taas vanhaa
valokuvaa, muutaman
vuoden takaa.
Siinä sinulla on päälläsi
moottoripyöränajopuku,
jonka oikeassa hihassa
on kuva ahman.
Silloin minä sinuun
ihastuin, nauroin silloin
joukossa ihmisten,
niin kuin rakastunut
nainen vain nauraa voi.
Perhoset tanssivat
masurkkaa sisälläni
vieläkin, sinut kun nään.

Niiden pitkien näkemättömiemme
päivien välissä minä vaivun
suureen kaipaukseen, suureen
ikävään.
Muistan mitkä laulut
laulat milloinkin,
minä lauluissani aina sinusta
haaveilin.
Sinusta rakentelen pilvilinnoja,
niissä asun nanosekunnin,
olen sen hetken niin onnellinen.

Olet minulle se komea taivaanrannanmaalari,
päälläsi se väriläiskäinen haalari.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto