Translate

perjantai 9. marraskuuta 2012

Haaskalinnut sielussani


Minä joskus päälläni kannan
pinup-mekkoa ylpeänä,
kun kantaisin koko maailmaa.
Muistan kantaa mekkoa
päälläni kuin suurta unelmaa.
Musiikista kuuluu läpi,
se ettei ole kaikki kohdallaan.
Pihlajista marjat jo kohta
pois kaikki putoaa.
Marraskuista routaa,
sydämeeni joku ujuttaa.
Päin kylmää tuulta,
minä talven rockabillykonserttiin
haaveissani yritän matkustaa.

Haaskalinnut sielussani
nokkivat minusta palasen,
pala kerrallaan minua nokkien.
Kohta ne vievät muistoistani
kaiken sen, mistä
voisin jotain kirjoittaa.
Influenssan kourissa,
minä valitan. Sielussani
ulvovat ne sudet julmat
pohjoisen. Kivun kourissa
minä huudan, tuuleen
ääneni korotan.
Niin kuuma minun on,
kuume se nousee. Unessani
lumivyörynalle jään.
Korvistani kohta
kuume ulos höyryää.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto