Translate

maanantai 22. lokakuuta 2012

Paronittaressa




Portsari hän aina
minulle hymyilee salaa.
Hän ilmeistä ihmisten,
lukee kuin käsialaa.
Hän huomaa katseista sen,
kuka ketäkin rakastaa.
Minä yritän niin kovasti
piilottaa sen,
sisältäni hohtavan
rakkauden.

On jälleen ilta lauantain,
karaokekärpäsen pureman
vahvan tänään sisälleni sain.
Niin me joukolla taas lauletaan.
Pastori hän vetää aina samaa
Dirlandaa.
Virpiä se asia niin kovin
aina naurattaa, teologi
aina hymyn ystävyyden
kasvoillemme saa.

Minä haluan niin kauan
olla maan hiljaisin,
kun sinun taas saapuvan
minä nään. Ajatuksissanikin
nimesi kiljaisin.
En pelleile en,
on aika suuren ystävyyden.
Niin enemmän minä
kyllä tahtoisin.
Riittää se jos en muuta saa,
vaikka liekin sisälläni
saa hän aina roihuamaan.
Polttaa sisälläni korventaa, kun laulaa
hän aina sitä samaa sävelmää.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto