Translate

tiistai 7. elokuuta 2012

Paronittaren karaoke


Vain naisista vahvin ja rohkein, miehistä komein
Voi laulaa Paronittaressa karaokessa korkeimman äänen.
Sitä ei voi ymmärtää,
jos ei sitä kuulla saa.
Kun voittaa särkyneen sydämen tien uusiin päiviin.
Niin kuin sammutetuin lyhdyin jotkut päivät
täällä maailmassa kuljetaan.
Jossain kaukana on onni piilossa,
nurkan takaa se salaa sua kurkistaa.
Et huomaamatta saa sinä sitä ohittaa.

Pelaan pokeria elämästä,
patajätkän käteeni nyt sain,
oli silloin ilta lauantain.
Minä olen höyhenenkevyt,
asiat saavat mittasuhteen oikean.
Ehkä tämä ujouteni minua vahvistaa,
ellei se kokonaan minua tuhoa.

Taas sataa kaatamalla,
olen piilossa maailmaa täällä
sateenvarjon alla.
Olen unohtanut jo ne asiat,
jotka minua öisin valvotti.

Olen niin kevyt, kun leijun
runonmaailmassa ilmassa.
Taas uusi runo syntyy,
lennätän sanoja niin kuin höyhentä,
keveästi riimit riitasoinnut ohittaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto