Translate

tiistai 21. elokuuta 2012

Minä

Isä aina tahtoo pojan siittää,
pettyi pahanlaisesti,
kun pahansisuisen tytön
aikaan siittiöillään sai.
Pappi kastaa vettä päälleni
valelee, luojaa kiittää äiti kai.
Olipa kerran, sen nimekseni sain,
päivänä toukokuisen sunnuntain.
Mutsi kädet yhteen liittää.
nyrkkiin ne usein puristaa,
tahtoo tyttöänsä
kovin sormin tukistaa.
Sitten siitä kiittää,
luojaa kai.


Väärennetyin kortein isä pelaa,
yhteiskunta kelaa sitä vain.
Me aina paikkakuntaa vaihdetaan,
kun patakortin salaa isä
vetää hihastaan.
Sen piikkinä hän tuntee
omassa lihassaan.

Isä soittaa sähkökitaraa,
äiti hanurista täysin on.
Mummoni sisältä hän on
kultaa, ukki sydämeeni
hopeasijan kai sai.

Ukki hauska juoppo on,
muurari niin voittamaton,
viulunsoittotaidoltaan
täysi korttihai.

Minä ensimmäisen miehen,
kanssa joudun heti naimisiin.
Menee neitsyys, aviomies sai sen,
ja siunaa itseään.
Olin naivi lapsivaimo,
se on onnetonta matkaa kai.


Sanoo hän, itseenne menkää,
kuvitelkaa. Pitkä mies
minut saa, rakastumaan itseensä
hän. Hän minua kuin kukkaa
kämmenellään pyörittää,
hän laulunsa minulle laulaa.
Iäksi hän sydämeeni asumaan
jää, vaikka vuosikymmeneen
emme toisiamme nää.

Toisen kerran pappi sanoo
aamentaan. Jatkan tätä
elämää. Mukaani on tarttunut
neljä suloista prinsessaa.


Minä sekoon runoiluun,
laulujani alan esittämään.
Mutta ennen pitkään duuriin,
lauluni , siihen  soimaan jää.
Mieheni sekoaa toiseen naiseen,
sanoo minulle 
goodbye .

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto