Translate

torstai 29. elokuuta 2013

Tähdenlennon aikana



Tähdenlennon aikana,
sano se taikasana.
Seitarumpua rummuttaa saan,
kipinät nuotion jo ylös
yöhön pimeään lyö.
Revontulien siivillä ratsastaa saan,
aika näyttää tiensinne kairan kaltioon.

Minä valkoinen peuralapin yössä olen.
Lumi talvin tuiskuaa,
kun peuran sielun alleni mä saan.
Laukkaan yli kaamoksen,yli lapin maan.

Sä poltit sydämeeni nimes
seidan tulikirjaimin.
Vie yöllä unessa yhteiset
askeleemme seitakiven luo.
On unessani sinun hahmosi
kaikkein suloisin,.

Soi noitarummut suurin
sävelin pumtsi pumtsi pum.
Se rytmi sydäntemme syke tarttuvin.
Rummunkalvot kiihkeänä
värisee, joka solullani
huutaa yö. Noitarumpu villinä tärisee.
Joka solullani suahuudan mun luo.

Aika pakenee,yön tummuus sakenee.
Huuma yön vainnostaa myrskyn koilliseen.
Kaipaus tarttuu kiinni,mun pieneen sydämeen.

Tämä muistot varjoineen,
ne minua seuraa minne vain meen.
Jos tahtoisit puhaltaa hiileen hehkuvaan,
niin kanssasi jälleen jaan
tämän kairan, suuren lapinmaan.

@ Satu Tanninen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto