Translate

perjantai 23. elokuuta 2013

Pohjois-karjalan kirjailijaksi

Hän ei ole toinen mies, ei kukaan muu.
Olet tähti tämän komedian, sinulle
sen pääosan ainoastaan kirjoitin.
Minä tänään sinulle lauluni kirjoitan,
mutta huomenna joku toinen kai sen saa.
Minä muistelen sinua melkein aina,
olet muistoissani, nuori sekä kapinallinen.
Meidän lasten synttäreitä unohtaisi
koskaan maanpäällä en.
Heidät joka toinen viikko sinä
sänkyyn peittelet, aamupuurot heille keittelet.
Onni kolmenpäivän välein teidän
perheessänne hyvin viihtyy.
Hänelläkin on äiti, joka tunteitansa,
ajatuksiaan maailmalle uutisiin myy.
Tämä maailma on täynnä särkyneitä
parisuhteita ihmisten, missä kenen on se syy.
Ehkä paratiisista tänne päästettiin irti,
se epätoivoa, kaaosta purevakyy.
Et ole enää kiinni ongelmissa minun pään.
Minulla on sielu sanojani täynnä,
niillä lauseilla pystyn kauas ylös lentämään.
Torstai taas viikossa ohi elettiin.
Monta turhaa käämiä loppuun asti poltettiin.

Tänään alkaa viikonloppu taas,
sanojeni lennon myötä onni
etsii uutta kotia, se sydämeni sisällä
saisi paikan asustaa.
Minun kirjailijankilvet valkoiseksi eilen
kirjoitettiin, kirjoihin sekä kansiin piilotettiin.
Merkittiin olen, nainen hentomielinen,
henkilö luova, riimikielinen.
Nainen, hän joka Pohjois-karjalan kirjailijaksi
viimein täysin rinnoin tunnustettiin.


@ tanninen satu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto