Translate

perjantai 14. syyskuuta 2012

Tuuliviiri


Porstuaan, jätin mä eilisen.
Eteisessä särkyi peili sen,
sen joka näytti peilikuvan
heilin sen, pitkävetisen.
Kirjoitin julisteeseen
iskulauseen sen,
kuka medialle möi sen?

Sanoin sinulle hyvästi, senkin
pölvästi. En voi sanoa
myöntävästi, olen sellainen jästi.
Sinulle kävi liian ikävästi,
että satuit minuun ihastumaan.
En pystynyt sinuun muuta kuin
vihastumaan.

Sillä toinen on minun tieni,
olen suuri taikka pieni,
et ole aarteeni.
Kierrän lantionkaarteeni
mieluusti lusikkaan
toisen kanssa.
Toisen, jolle olen vain
ilmaa. Voi tätä maailmaa,
mä en filmaa Tuulen viemää.

Mua tuuli vie muuten vaan.
Olen kai tunnettu tuuliviiri,
etkä sinä tarttunut koskaan
kiinni minun rattaisiini.
En vaivaudu sinua edes
puremaan, en vuoksesi
suremaan. Sillä kuolaan
perään miehen toisen,
miehen kovin janoisen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto