Translate

tiistai 11. syyskuuta 2012

Pata-akka


Kilpaillaan siitä,
siihen valtapeliin
ei aikaakaan riitä.
Kumpi on pahempi toistaan,
kumpi loisii loistaan.
Kumpikin tahtoo
loistaa, bulevardilla elämän.
Kumpikin kääntää leivän
pinnan esille,
kiiltävän voistaan.
Kumarretaan kuvaa
ikonin,
joskus jopa saatanan.
Minä meitä kavahdan,
en tahdo olla
se naisuhri pahanmaailman.

Synnytin Eevan lapsia neljä,
neljä kaunista prinsessaa,
maailman pelisaleihin tanssimaan;
balettia elämän.

Olen patakuningatar,
ilman miestäni,
kannan povella iestäni,
se kumaraan minut painaa saa.
Sokeana huudan elämälle ,
olen päättämätön nainen,
olen kuolevainen.

Huudan silti sinulle patajätkä:
Ottaisitko silti minut,
vaikka en oikeaa suuntaa
löydä kartalta.
Ilman sinua ei mikään
oikein minua kiinnosta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto