Translate

torstai 24. syyskuuta 2015

Tellervo


Aamut antavat, päivät haavat parantavat,
illat kantavat. Kutsuu unen syli, silta johtaa
todellisuuden, ja utopian yli.
Olen palkka listoilla Amorin, minä teen
runon luojana sen suurimman työn.
Olen kasvanut kiinni, sointuihin, sanoihin,
Joensuun kävelykatuun.

Se onko niin, sinut minun runoihin
kiinni ankkuroitiin. Se oli osasi sinun,
olla muusa minun.
Näillä päättömillä teillä tunteiden,
minä riipaisevat riimit kirjoitan rakkauteen.

Näillä sanoilla, jotka ovat sisälleni istutettu.
Suomenkieli kaiken vaikutteen,
muista kielistä kai sisälleen joskus nieli.
Kalevalan kansan ajasta, Sampo taottiin
oravan nahkoista, markoista, euroihin vaihdettiin.
Tellervo metsän jumala Tapion tytär,
missä on mielitiettysi, missä uljas Urho.
Jossain joutavilla jäljillä, oravan pyörässä
hankkimassa kunniaa, ja rikkautta.
Ihan turhaa tavaraa, sitä ei voi viedä
Tuonen tuvan taa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto