Translate

keskiviikko 11. marraskuuta 2015

Avoimin sydämin


Avoimin sydämin niin 
minä otin vastaan sen
äiti maan tyttären Syyriasta
tulleen sisaren hämmästytin
hänet Suomi naisen hyvyydellä
sillä halauksen välittämisen
syvyydellä. Olemme arvokkaita
me ihmiset, ei voi erottaa
miehen naisen arvoa, ei sitä
vihan vainon tarmoa joka
on urospuolisen sydämen taakka.
Pahuuden keskellä itää se
hyvyyden pieni kultajyvä,
sille on aina joku suojaisa
paikka jopa betonissa, ja
asfaltissa. Yö viipaloi minun
aistimat todellisuuden viipaleet
ajan mikroskoopin alle,
ja minä ylpeänä niiaan
Suomileijonan valtikalle.
Alistumatta liikaa, murtumatta
minä ajan särkyneet sirut
kirkkaaksi kuvastimeksi liimaan.
Komea mies tuo almun
antaa sen minulle, sanoo
sinulla on Salomon sydän
jakaa hyvyyttä armoa,
Sinulla on tarmoa sytyttää
elämää valaiseva liekki
silloin kun kaamokseen
lannistuu sykkivä villi elämä.
Minä sytytän hetkeksi elämän liekin
sorretun sisaren, ja veljen
surusta sameisiin silmiin.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto