Translate

sunnuntai 15. heinäkuuta 2012

Yönluodolla


Yönluodolla sammunut majakka.
Titanickkini upposi pohjaan,
pelastuslauttani turvassa.
Ujon miehen kosinta,
viimeinen ponnistus
löytää joku rinnallensa kulkemaan.
Millä oikeudella vastaan ei,
sillä totuudella,
toinen minun sydämeni vei.
En ole myytävissä maallisella
mammonalla.

Näiden tähtien alla ikuisuus
valuu sormieni välitse,
karkaa äärettömyyteen.
Olet liian viisas naiseksi,
sanoo minulle mies,
kosintansa jälkeen.

Minua ahdistaa,
sillä minä en voi olla
hänelle yöluotonsa majakka.
Aamutähti hänen otsallansa,
olen se seireeni karikoissa.
Laulullaan lumoava nymfi,
tanssimassa partateriensä päällä.

Jokelassa outo nainen
ojentaa minulle patarouvan,
se on yhä taskussani.
Jatkan tätä päätöntä
matkaa parittomana
heinäkuu niittää
kypsää viljaa.
Nyt vaikenen, olen hiljaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto