Translate

torstai 12. maaliskuuta 2015

Sweetheart




Den första vårtecken
växande grenar av pinjeträd.
Ändå du vänta en stund
jaksat, peka, så fort vi får
kon lite sött.
Så vacker grön, som
min barndom minne av en underbar.

Jag skyddade dig mot alla,
Jag bar dig i min hand,
du var den dyraste av mina vänner.
Sweetheart förkläde ovanpå mitt knä.
Så vacker skaparen skapade,
Grön kon barnet växer
gåva ringar.

Det växte så perfekt, vacker,
oskyldig och modig livet vihersi dig.
Sting av kinden av anbudet,
inspelaren till minnet av hjärtat.

Min väg gick de konstiga vägar,
vi ändrade färgerna tillsammans,
Vi blev en tid av grått.
men vi var starka tillsammans.
Tiden kom nästan till ett stopp,
Det visade en ny sida i våra liv.

Idag tackar jag er,
barndomsminne,
den gröna älskling.

Varje år får jag se
det naturliga kretsloppet av trots,
vackra gröna hjärtat av en vän.

Sweetheart
du finns,
och naturen är där för dig
Grow ändrar färg till grå,
hård, stark. Världen är
annat än dessa skönheter.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto