Translate

maanantai 18. heinäkuuta 2016

Kesäyö

Tällaisena heinäkuun yönä
en halunnut mennä nukkumaan
auringon viimeisessä säteessä
tanssi taivas sekä maa.
Villisti muistoissani ohitse
vuosien vierivä tulva.
Minä olen sisältäni yhä
sykkivä tulivuori värisevä vulva.
Hetkittäin horrokseen
vajoaa maailma , ja toisinaan
tuleen syttyy maa sekä ilma.

Kauniit vuodet kääritään
jälkeenpäin muistojen
foliopaperiin. Minä olen
sekaisin liiasta ajattelusta,
heilutan vapaita varpaitani
Ilosaaren tuulen jälkeen.
Niin me rokattiin Karjalaiset
seassa vieraiden. Kohta saapuu
elokuu istun silloin hetken
omenapuun juurella multaa
varpaiden välissä.

Sisälläni huutaa rakkauden
nälkä se on väsynyt vuosien
piinaan. Joskus järki lyö
tyhjää, ja hetkittäin olen
valmis elämän taistelusta
luopumaan. Elokuussa ehkä
olen kypsää viljaa, ja
taivun heinän korren lailla
syliisi hiljaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto