Translate

lauantai 21. toukokuuta 2016

Sanojen lautturi

Sanojen lautturi se minä olen.
Iltaruskon aikaan taivaan ranta
kuin tulessa palaa.
Aina silloin muistan sen
kuinka rakastan sinua salaa
liian kimurantti on ihminen.
Mikään ei ole ikuista olen
vahvempi kuin milloinkaan
silti rakkaus jalkani vapisemaan saa.
Aivan turhaan on vuosi kaudet
rakastaa toista ilman vasta kaikua.

Nyt lutuinen lauantai
kasvattaa sadetta taivaan rantaan,
tuuli melankoliaa kaipuuta kantaa.
Suunnistaa en osaa minnekään
luota pahan muiston.

Aika liukuu eteenpäin
Ismo Alangon liikkuvan
sateen saapuessa kadulla näin.

Ruumus voi oudosti kiihottaa
olla omalla tavallaan kaunista.
Valun hiljaa sanojen sumuun
 tilaan usvan kaltaiseen.

Sinä lähetit minut luokse vieraiden,
en odottanut onnettomuutta.
Liian aikaisin äitimaan napanuora
katkaistiin jäi lapsi kiinni sen
lanteisiin. Minä hajoan atomeiksi,
silmäni aukot rähmää täynnä.
Tuulen selkä on kylmä sekä raaka,
minä sukellan alas pilvistä
olen niin kuin riippukivi
maahan putoan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto