Translate

maanantai 31. heinäkuuta 2017

Ajan karma


Tuuli saman tuoksun tuoda saa
mädän löyhkän jonka äiti maa
rinnoilleen oksentaa.
Kuulen jostain äänet kiväärin,
vaikka sotilaaksi syntynyt en.
Olkapään kastelee itkevän
lesken kyyneleet. Ajan karma
päivä päivän jälkeen syvenee,
minä en enää kauas koti nurkiltani
mene. Jokainen puolustaa
vain omaa oikeuttaan, kuka
raaskii palan murtaa omasta onnestaan
ja heikommalle ojentaa?
Olen silti vielä elossa
vaikka siat sotivat kaura pellossa,
ja liian mustaa on neste elämän.
Minä tästä kaikesta kirjoitan
tänään melankolisen iskelmän.
Suomi neito mielenosoitukseen
Kux lux klaaniin kaapuun puetaan.
Monta kertaa kateus, viha sillä
saastutetaan oma kotipiha.
Liian heikko on nuorten miesten liha,
monessa maassa nainen tyttö on
täysin arvoton. Minä tiedän missä
asuu naiseus sisälläni missä
minun paras arvo on.
Tyttäriä neljä synnytin,
heitä täällä suojelen, ja samaan
halaukseen sulkea tahtoisin
jokaisen maailman pojan,
sekä tyttären.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Patajätkä

Patajätkä
Patajätkä

Blogiarkisto